E-академия продължава и през 2023 г.!

 

 

Начало: 07.06.2023 г. от 17:30 ч.

Тема: Репрезентативни системи - сетивата, през които обработваме информацията

Лектор: Проф. д-р Даниела Илиева

Регистрация ▶ https://bit.ly/42bH05z

 

*След успешно попълване на регистрацията ще Ви се зареди страница, в която да направите своя тест за определяне на предпочитаната от Вас репрезентативна система.

 

Повече информация за срещата:

Всеки човек има различно мислене, опит, ценности, убеждения, поведение, способност за учене, способност за слушане, характер, предпочитания, мнение и други. На базата на тези различия, всеки от нас има предпочитана репрезентативна система или още предпочитано сетиво за възприемане на околния свят. Във всяка една група от общуващи помежду си хора, има разнообразие от преобладаващи възприятия на света. Във всяка една аудитория или класна стая има визуални, аудиални и кинестетични ученици.

  • Как да структурираме посланията си не само към тях, но и към всички, с които общуваме, независимо от нашия личен предпочитан начин за обработка на света?
  • Как да говорим на визуален, аудиален или кинестетичен език?
  • Как да се превърнем в комуникационни хамелеони?
  • Как да общуваме успешно с различните типове?

На тези и други въпроси ще отговори професионалният трейнър Даниела Илиева на предстоящата среща, част от Е-академия, на тема „Репрезентативни системи - сетивата, през които обработваме информацията“.

 

Проф. д-р Даниела Илиева е професионален трейнър – консултант по Бизнес етикет и международен протокол, сертифицирана от EUROPROTOCOL – The European School of Protocol (Брюксел, Белгия), и сертифициран трейнър по Невро-лингвистично програмиране (НЛП) и Коучинг, акредитирана от Международната НЛП Асоциация и от Европейския консул по менторство и коучинг. Профилът й включва богат опит с бизнес етикет и протокол, бизнес коучинг, бизнес комуникации, мениджмънт на бизнес процеси и проекти, междукултурни комуникации, презентационни умения и личностно развитие.

Проф. д-р Даниела Илиева e един различен професор, преподавател, мениджър и автор. Тя обича комуникацията искрено и непрестанно изследва променящия се свят на общуването във формална и неформална среда.

Проф. Илиева вярва, че общуването е отговорност – към себе си и към събеседника, че общуването е процес, а комуникацията диша и се развива. Всичко се променя, а промените в обществото, мисленето, тенденциите, нагласите, стойността на времето и динамиката на бизнеса, налагат промени и в начините на общуване. Особено в сферата на образованието и в отношенията между учител и ученик – тема, по която тя пише множество статии, а в последната си книга – „Управление на личностното развитие“, представя Модел за управление на личностното развитие в училищата и университетите.

Проф. Илиева е автор на няколко книги, като една от книгите й – “Комуникация НАвреме и НА място”, изследва задълбочено тенденциите в бизнес общуването, вербалната, невербалната, писмената и дигиталната комуникация, и разкрива разнообразие от ефективни комуникационни техники.

 

 

===================================================================================================

 

Запис от изминалите срещите можете да гледате в нашия YouTube канал:

 

През изминалата година във формата Е-академия успяхме да Ви срещнем с още известни в публичното пространство лица с различни мисии и професии, с различни интереси и търсения, но преди всичко хора. Част от нашата Е-академия бяха актьорът и фотограф Владимир Карамазов, актрисата, певица и писателка Ваня Щерева, телевизионната водеща Деси Банова-Плевнелиева, както и писателят и драматург Захари Карабашлиев.

През учебната 2022/2023 година ще ви срещнем с хора превърнали своите интереси в професия. Те са намерили призванието си в различни сфери на дейност, а общото между тях е целта им за опазване на околната среда и намирането на още и креативни методи за това. Всеки от тях е открил как с това, което умее може да помогне на природата. Вижте част от хората, които бяха с нас:

 

                        

 

 

В първия сезон, гости в електронния формат за личностно развитие бяха хора, които познавате добре от публичното пространство – репортери, писатели, журналисти, творци, преподаватели. Срещите ни със забележителните Мадлен Алгафари, Георги Тошев, Теодосий Теодосиев, Георги Господинов, Лео Бианки, Мира Добрева, Деси Стоянова, Тодор Ялъмов, Георги Бърдаров, Светослав Иванов бяха много лични, емоционални и вълнуващи.

 

Чрез тях успяхме да се докоснем до теми, разкриващи ни силата на словото, показващи следите, които оставяме, усещащи любовта по време на пандемия. Разказаха ни за тежестта на успеха и професионализма, както и за развитието ни като личности през призмата на дигиталното. Научихме повече за четенето и преподаването с емпатия, както и за това колко са важни историите, които разказваме. Потопихме се в света на геймификацията и видяхме родината през погледа на географа и писателя.

 

===================================================================================================

 

Гост-лекторите на Е-академия споделиха с нас – свои размисли, идеи, съкровения и вдъхновения. Ето и част от тях:

 

Мадлен Алгафари

„Храната за душата е любовта. Всякакви емоции са полезни и всички са добри, има неприятни емоции, но няма вредни емоции.“

„На терапия ходи онзи, които е по-пораснал, на терапия тръгва онзи, които е по-осъзнат и по-помъдрял, на терапия тръгва духовно по-интелигентният човек, защото е разбрал, че трябва да расте и че трябва да постига осъзнатост, и че трябва да провиди в невидимото, защото има толкова много истини, за които ние сме слепи, вследствие на което сме и болни.“

„Човекът се е запътил натам да се опита да се превърне в робот, да се опита да се превърне в компютър, потискайки най-природното, най-естественото, най-оздравителното у себе си – своите емоции и свойте чувства.“

„Здравият човек изразява това, което чувства.“

 

 

Георги Тошев

„Аз открих, че съотнасяйки се един към друг с любопитство и внимание, ти можеш да изпиташ близост към непознатия. И това вътрешно любопитство да разбереш другия, ако щете от скука, ако щете от липсата на други близки хора, откри пред мен един нов свят на човечност.“

„Човечността е нещото, което много ми липсва днес!“

„И днес, когато останах задълго в този покой на ситуацията, дълги часове у дома, дълги часове без близки хора, аз разбрах, че най-важното всъшност, което може да ми помогне, е да обичам достатъчно себе си.“

„В тези ежедневни усилия да направиш всичко за другите и по възможност да го направиш добре, ти изтриваш себе си. А когато един човек се изтрие, той не може да се обича.“

 

 

Теодосий Теодосиев

„Когато човек чете, той прави фитнес за въображение, а когато гледа клипче на същата тема, консумира чуждо въображение.“

„Едно малко дете трябва да има достатъчно време да съзерцава.“

„Характерно за малкото дете е, че то е твърде чувствително към красотата на околния свят, за него светът е пълен с чудеса до момента, в който човек престане да вижда чудесата около себе си, престане да вижда всички тия възхитителни красиви неща в природата и във вселената, детството е свършило и донякъде това е знак, че животът си отива.“

„Хората на науката, на изкуствата са тези, които успяват до дълбока старост да пазят детството, детското любопитство, широко отворените очи на детето и през тях да гледат света.“

 

 

Георги Господинов

„Започнах с баба ми и преминавам към Борхес.“

„Човек има носталгия за неща, които не е изживял, не са му са се случили, но е чел за тях или са му разказвани.“

„Моята капсула на времето е в събирането на истории. Интересуват ме всекидневните неща. Как се е чувствал един обикновен човек в един следобед на 2021 г. ? Или какво е да вървиш през есенна София на 1989 г. ?“

„Спомените ни са свързани и виждаме това, което помним по разказите на другите.“

 

 

 

Лео Бианки

„Готов съм да вървя нагоре, но не се страхувам и да сляза надолу.“

„Родителят само насочва, не диктува.“

 

 

 

 

 

 

Мира Добрева

„Учителите знаят формулите на чувствата.“

„Учителите са хора вселени и в тях се крие огромно богатство.“

За днешните деца: „Те ще бъдат различни, но не по-малко истински, и в това няма нищо лошо.“

 

 

 

 

 

Деси Стоянова

„Историята задейства способността ни за емпатия. Поставяме се на мястото на героя и започваме да преживяваме историята заедно с него. Този ефект е в пъти по-мощен, когато се идентифицираме с героя.“
„На изпит студенти получават задание да напишат есе, което включва темите религия, кралски двор, секс и мистерия. Всички мислят и пишат усилено. Само десет минути след началото на изпита един от студентите става, предава работата си и излиза. А преподавателят чете на листа: „О, боже, каза кралицата. Бременна съм. Кой ли го е направил?“. Тоест дори и въздействащите истории могат да бъдат кратки.“

 

 

 

Тодор Ялъмов

„Да играем, е забавно, но да правим игри, е още по-забавно.“

„Да бъдеш учител, е привилегия, която трябва да предоставяме от време навреме и на децата.“

„Много учители вече споделят мнение, че една видеоигра, каквато е например Minecraft, кара учениците да споделят и комуникират помежду си теми, различни от самата игра. Така че тя спокойно може да бъде използвана в часовете по компютърно моделиране, защото начинът, по който се правят програми в Minecraft, е абсолютно същият, какъвто е в една IT компания, например.“

 

 

 

Георги Бърдаров

„Обикалял съм цяла България като географ, като демограф и навсякъде съм видял едни прекрасни, мъдри, пълни с топлина и човещина хора.“

„Влезнахме в мюсюлманското село Гоздьовица. Бяха останали само двама постоянни жители. Баба Фатима и дядо Юсеин в последната къща на махалата. Почти приготвени да си тръгваме, журналистката зададе един много интересен въпрос на дядо Юсеин: „Дядо Юсеин, вие така като сте само двамата с бабата тука в махалата, роднини ли сте?“. И тогава дядо Юсеин я погледна, усмихна се с ония по детски чисти очи, които имат родопските старци, вдигна ръце към небето и каза: „Епа, роднини сме, нали сме раждани под това небе!“.

„Всички, раждани под това небе, сме роднини, защото има много повече, което да ни обединява, от това, което ни разделя.“

 

 

Светослав Иванов

„Гласът е това, на което се доверяваме или не се доверяваме. Съзнанието ни запечатва гласовете на нашите родители, учители. Аз помня гласовете на всичките си начални учители.“

„В днешния свят плуваме в информационен океан, който не можем да изпием, но можем да се научим да плуваме.“