Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст
Конкурс за връчване на научна награда за предучилищна педагогика на името на Димитър Кръстев Димитров – Мастера 2023
Уважаеми колеги,
Каним Ви да участвате в шестото издание на престижния конкурс за връчване на научната награда на името на големия български педагог Димитър Кр. Димитров-Мастера.
Тема на шестото издание на конкурса – „Игра, творчество, екология – в работата на детския учител/в живота на детската градина“
- Участници в конкурса могат да бъдат детски учители от детски градини или подготвителни групи към училищата в РБългария.
- Участието може да бъде индивидуално или екипно.
- Всеки участник трябва да представи разработена и апробирана в практиката игра, екипна задача или учебен проект по темата на конкурса.
- Представената педагогическа практика трябва да отговаря на описаните по-долу критерии.
- Всеки участник представя писмено описание на конкурсния проект. Описанието е в текстов файл, като се следва структурата на дадения по-долу образец.
Насоки към темата:
- Игри, екипни задачи или проекти могат да бъдат представени в контекста на екологично образование и възпитание на децата, съвместно с родителите; отношение към природата и взаимодействие с нея като ценност и условие за живот.
- Ключови думи: екологична култура, съзнание и поведение; екология на взаимодействията: учител-деца-родители; учител-група деца; дете-група); здравно-екологични знания.
Изисквания към конкурсното предложение
ЕКИПНА ЗАДАЧА
Цел: Формиране на екипни и комуникативни умения в контекста на екологичното възпитание/образование в предучилищна възраст – средство за развитие.
Параметри на задачата:
- Тема на екипната задача.
- Възрастова група, за която е разработена задачата.
- Име и фамилия на учителя/учителите – автор/автори на задачата.
- Стандарти от образователни направления, с които е съобразена екипната задача.
- Резюме – до 1500 символа.
- Основен текст – в обем до 7 страници (14pt., 1.5 разстояние между редовете).
Екипната задача се реализира в основните или допълнителни форми на педагогическо взаимодействие в различни моменти от целодневната или полудневна организация.
Задължителни елементи в основния текст:
- Наименование на екипната задача.
- Екипната задача да е разработена за екип от 3 до 5 деца.
- В хода на екипната работа всяко дете да има ясно дефинирана задача, която да изпълни, независимо и паралелно с останалите деца в екип.
- Екипът да има лидер.
- След като всички деца изпълнят своята част от общата работа да обединят своите задачи в един цялостен продукт.
- Лидерът/говорителят на екипа да представи/презентира готовия резултат/крайния продукт от екипната работа.
- Да има ясни критерии за оценка на изпълнение на екипната задача.
СЮЖЕТНА ИГРА
В конкурса се предоставя възможност за представяне на игра/игри за развиване на екологични и здравни компетентности на детето, съобразно с целите и очакваните резултати от обучението по околен свят в детската градина, както и по останалите образователни направления, които са насочени към цялостното развитие на детето.
Задължителни елементи на играта:
- Наименование на сюжетната игра.
- Как е избрана играта?
- Доколко децата участват в избора на играта?
- Предварителна подготовка за играта – наблюдения, филми, литература.
- Договаряне и разпределение на ролите.
- Реквизит за играта и подготовка на игрални кътове.
- Начало на играта.
- Смяна на ролите и обогатяване съдържанието на играта в процеса на игра.
- Резюме – до 1500 символа.
- Основен текст – в обем до 7 страници (14pt., 1.5 разстояние между редовете).
УЧЕБЕН ПРОЕКТ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА
В конкурса се предоставя възможност за представяне на проектна работа в детската градина за развиване на екологични и здравни компетентности на детето, съобразно с целите и очакваните резултати от обучението по околен свят в детската градина, като се реализират връзки с теми от останалите образователни направления.
Задължителни елементи на проекта:
- Тема на проекта.
- Съотнасяне с образователни стандарти и очаквани резултати.
- Краен продукт от проектната работа.
- Продължителност на проекта.
- Основни дейности в хода на проектната работа – екипни или индивидуални.
- Начин на включване на родителите в проектната работа.
- Описание на проектната работа.
- Резюме – до 1500 символа.
- Основен текст – в обем до 7 страници (14pt., 1.5 разстояние между редовете).
Материалите за реализиране на екипната задача/играта/проекта да са достъпни за приложението им в масовата педагогическа практика.
Екипната задача/играта/проектът да бъде апробирана/реализирана в педагогическата практика и да бъде документирана чрез снимки и/или видео.
*Всички приложени ресурси (снимки и видео материали) ще бъдат разгледани единствено от членовете на комисия и няма да бъдат публикувани.
Наградите на отличените работи ще бъдат връчени на традиционна тържествена церемония.
Всички разработки, които отговарят на регламента на конкурса, ще бъдат публикувани в Сборник „Обогатяващо педагогическо взаимодействие в предучилищна възраст“ 6/2023 г. и ще получат Грамота за участие на церемонията.
Сборникът съдържа рецензирани публикации и на учителите се присъжда
1 квалификационен кредит.
Срок за подаване на конкурсните предложения:
20. декември 2022 – 20. януари 2023
Предложенията се подават по мейл: [email protected]
*Ако придружаващите ресурси са с по-голям размер, да се изпрати връзка за тяхното изтегляне.
Още от новини
Уважаеми клиенти, Информационният център на издателство „Клет България“ в София няма да работи на 19.12. и 20.12.2024 г. Очакваме ви на 23.12., 27.12., 30.12., 31.12.2024 г....
Вижте повече >В началото на учебната 2024/2025 година от МОН обявиха промени във формата на НВО по български език и литература за 4. клас. Издателските ни екипи преработиха помагалата за подготовка за изпита в начален етап на двете марки...
Вижте повече >Екипът на издателство „Клет България“ има удоволствието да ви покани да вземете участие в дискусионна среща на живо за учители в детските градини. ЕДНА ВЪЛШЕБНА СИТУАЦИЯ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА...
Вижте повече >