Програма за обучения с кредит

Програма за обучения с кредит

 

 

Дата: 09.11.2024 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/izkustven-intelekt-i-prilozhenieto-mu-pri-stem-obuchenieto-v-7-12-klas/register

Тема: Изкуствен интелект и приложението му при STEM обучението в 7. – 12. клас

Тази програма има за цел да подготви учители, които ще бъдат способни да въведат понятията на изкуствения интелект (ИИ) в обучението на учениците в 7. – 12. клас и да ги научат как да използват ИИ – технологиите в рамките на STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) обучението в училище.

Лектор: проф. д-р Тодорка Глушковапреподавател във Факултет по математика и информатика, Катедра „Компютърни технологии“ на ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ“

Брой кредити: 1
 

 

Дата: 16.11.2024 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/osiguryavane-na-interaktivno-i-interdistsiplinarno-rabotno-prostranstvo-za-aktivno-uchene/register

Тема: Осигуряване на интерактивно и интердисциплинарно работно пространство за активно учене и формиращо оценяване на учениците по природни науки

Представяне и прилагане на съвременни педагогически технологии и методи за активно учене, които развиват компетентностите на 21. век. Ще бъдат разгледани начини за създаване на интердисциплинарно учебно съдържание, което ще включва работа с разнообразни информационни източници по природни науки и изработване на дигитални учебни ресурси. Ще се прилагат методи за гъвкаво използване на учебни задачи в различни урочни форми. Ще се развиватт умения за формиращо оценяване.

Лектор: Незабравка Тренева, редактор по природни науки в издателство "Клет България", обучетил и действащ преподавател

Брой кредити: 1
 

 

 

Дата: 30.11.2024 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/artpedagogichesko-vzaimodeistvie-v-nachalnoto-uchilische-lektor-prof-d-r-penka-marcheva/register

Тема: Артпедагогическо взаимодействие в началното училище

Обучението предлага основни теоретични постановки и много практически насоки за възможностите на прилагането на артпедагогически техники в процеса на педагогическо взаимодействие в началното училище. На обучаемите се предоставят възможности за създаване на собствени артпедагогически техники, подходящи за практиката им. 

Лектор: Проф. д-р Пенка Марчева 

Проф. д-р Пенка Марчева е преподавател във ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“. В продължение на 18 години е била учител. Научните ѝ интереси са в сферата на музикалната педагогика, методиката на преподаване, артпедагогиката,  подготовката на учители. 

Брой кредити: 1
 

 

 

Дата: 07.12.2024 г. 

Начало: 13:30 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/efektivni-strategii-za-vzaimodeistvie-mezhdu-obrazovatelnata-institutsiya-i-semeistvoto/register

Тема: Ефективни стратегии за взаимодействие между образователната институция и семейството

Съвременните учители изпълняват ежедневно различни професионални роли, за да се справят с предизвикателства на училищната практика и възможностите за взаимодействие между учители-обучаеми-родители. Професионалната компетентност на учителя в различните образователни етапи за възпитанието на съвременните подрастващи в образователните институции и извън тях, както и търсенето на пътища за преодоляването на възпитателните дефицити и възникващите отклонения в поведението им са от съществена роля за подпомагане на личностното развитие на деца и ученици. Търсенето и прилагането на ефективни стратегии за сътрудничество със семейството са задача от първостепенно значение за всеки учител и образователните институции, защото без подкрепата на семейството социализацията, възпитателният и образователен процес са трудни, дори невъзможни за осъществаване. Квалификационното обучение дава възможност за: повишаване компетентността на учителя за проблематиката свързана със предизвикателствата на съвременното възпитание, развитието и социализацията на децата и подрастващите в контекста на взаимодействието със семейството; осмисляне на основните концепции за проектиране и реализиране на взаимодействия учители- дете/ученик-родители.

Лектор: Анна Йорданова – Кинева, директор ДГ №15 „Слънце“, гр. Хасково.

Брой кредити: 1
 

 

 

Дата: 14.12.2024 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/metodicheski-nasoki-i-spetsifiki-v-obrazovatelniya-protses-obuchenieto-po-be-v-gimnazialen-etap/register

Тема: 

Методически насоки и специфики в образователния процес.

С фокус върху обучението по български език в гимназиален етап

Темата е предназначена за педагогически специалисти в гимназиален етап. Тя осигурява формиране професионални компетентности. Концепцията за задължително включване на ключовите умения наричани още универсални, преносими, специални в учебните програми се налага все повече в контекста на осигуряването на по-добра професионална реализация на учителите. Както е известно, огромна е ролята на методиката в образователния процес за усъвършенстването на един добър учител. Необходимо е да познава себе си и другите, да може да контролира и ръководи социално-психологическите закономерности на човешките взаимоотношения. 

Лектор: доц. Димка Димитрова 

Преподавател в областта на методика на обучението по български език и на подготовката на бъдещи учители по български език и литература. Научно-изследователска дейност в областта на текста и неговата рецепция, както и по актуални проблеми, свързани с обучението по български език и литература в средното училище. Доц. Димка Димитрова е ръководител на катедра „Методика на езиковото и литературното обучение и литературознание“, участва в различни факултетски комисии и поддържа професионални взаимоотношения със студенти, колеги от катедрата и други структури в Университета.

Брой кредити: 1
 

 

Дата: 11.01.2025 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/metodicheski-nasoki-i-spetsifiki-v-obrazovatelniya-protses-obuchenieto-po-be-v-gimnazialen-etap/register

Тема: Формиране на умения за четене с разбиране в контекста на STEAM обучението в началния етап на образованието

 

Разкриват се същностни характеристики на четенето с разбиране като ключова компетентност за работа с различни видове текст и като средство за учене в STEAM обучението по основните общообразователни предмети в началното училище. Обсъждат се предимствата на стратегийното обучение по четене с разбиране за постигане на базовата грамотност на учениците в 1.-4. клас. В контекста на конструктивизма се очертават възможности за интегриран подход към овладяването и прилагането на четенето със стратегии на междупредметна основа. Осигурява се среда за усъвършенстване на професионалните компетентности на учителя в областта на методите, техниките и средствата за интерактивно обучение, центрирано към ученика.

Лектор: Теодора Власева, старши преподавател в Пловдивския университет
Преподава методика на обучението по български език и литература на началния етап на образование. Автор е на редица научни публикации, голяма част от които са в специализирани педагогически списания - "Начално образование", "Педагогика", "Образование", "Начално училище". 

Брой кредити: 1
 

Дата: 25.01.2025 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: https://klettbulgaria952.clickmeeting.com/algoritmi-za-izkustven-intelekt-izobrazheniya-tekstove-zvutsi-/register

Тема: АЛГОРИТМИ ЗА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ (ИЗОБРАЖЕНИЯ, ТЕКСТОВЕ, ЗВУЦИ)

 

Програмата прердставя възможности за проучване и практическо приложение на различните алгоритми за изкуствен интелект, свързани с представянето, създаването и използването на изображения, текст и звуци. Програмата си поставя да резгледа и предостави различни варианти на решения на следните задачи: 1. Преглед на типични приложения с ИИ(AI), които са с вече установена полза. 2. Изучаване на основни алгоритми, използвани за реализацията на ИИ (AI). 3. Практическа работа с приложения, в които са реализирани изучаваните в курса алгоритми и дискусия по ограниченията и особености на употреба. 4. Дискусия за текущи практики на учителите и нови възможности за употреба и интегриране на изучаваните теми от курса в учебен процес (вкл. професионално и професионално образование), както и за персонализиране. 5. Преглед и критична оценка на ресурси, свързани с ИИ (AI). Обучението в курса е основано на съвременни практики на активно учене и комбинира теоретични и практически дейности.

Лектор: доц. д-р Галина Момчева
Доц. д-р Галина Момчева (ИМИ-БАН) е експерт в областта на компютърните науки (дизайн на алгоритми, невронни мрежи, анализ на изображения) и обучението по компютърни науки. В своя 30-годишен опит работи активно за иновации в образованието (специалности, методики, мрежи) и подобряване на управлението на образователни и изследователски практики в страната и чужбина. Тя е харизматичен лектор и учен и е инициатор за изграждането на множество интердисциплинарни практики, научноизследователски общности и екосистеми. Член е на международни професионални общности в областта на компютърните науки, в обучението по компютърни науки, както и на експертни групи в страната и към ЕС. 

Брой кредити: 1

 

ОТМИНАЛИ СЪБИТИЯ 

 

Дата: 05.10.2024 г. 

Начало: 09:00 ч.

Регистрация: отминало събитие

Тема: Обучението в часа на класа в начален етап като средство за приобщаване в групата и в обществото

Програмата е предназначена за начални учители, които имат мотивация да разширят професионалните си компетентности и подходи за успешно приобщаване на всеки ученик в групата на класа и в обществото. В теоретичната част се конкретизира същността на обучението в часа на класа в началните класове. Коментират се нормативните рамкови изисквания при организиране на часовете, разглежданите тематични области и очакваните резултати и компетентности, съобразно Държавните образователни стандарти. Разглеждат се основните принципи за приобщаване, очертават се стъпки за създаване на приобщаваща класна стая. Разгръщат се възможностите за използване на междупредметни връзки с останалите образователни направления. В практическата част се акцентира на приложимостта на новите знания във всекидневието на учениците; пречупване на учебния материал спрямо нуждите на конкретния клас според бита и вида населено място, както и спрямо обществото като цяло. Под формата на тренинг се реализират различни възможности и подходи за качествено приобщаване в класа и в обществото.

Лектор: Цветелина Давидкова, действащ учител и обучител на учители 

Модератор: Елена Томова, консултант и методик в издателство „Клет България“ 

Брой кредити: 1

 

 

Дата: 26.10.2024 г. 

Начало: 13:30 ч.

Регистрация: отминало събитие

Тема: Методически насоки и специфики в образователния процес. 

Подходи в работата на детския учител за развиване на емоционално-социални умения на 3-7 годишни деца

Темата е свързана с различните подходи, които може да приложи в работата си учителят в детската градина и подготвителните групи в училище, за да развие емоционално-социалните умения на децата в групата. Мястото на индивидуалния подход и груповата работа, разликата в средата и опозицията - в къщи и в институцията. По време на обучението ще бъде представена не само теоритична обосновка за полезността от развиване на така ценните за детското развитие умения, но и много практически примери за ефективна работа.

 

Лектор: доц. д-р Райна Захариева
Райна Захариева е дългогодишен преподавател в Департамента за информация и усъвършенстване на учители на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Тя работи върху проблемите на адаптирането на децата в предучилищна и училищна възраст и проследяването на постиженията в детското развитие. В академичната и изследователската си работа е била сътрудник с проф. Георги Бижков, доайен на педагогическата диагностика у нас, проф. Филиянка Стоянова, проф. Борис Минчев; проф. Енчо Герганов, доайен в областта на лингвистиката и психометриката. Автор и съавтор е на повече от 120 книги, студии и статии. В момента работи като консултант на учители и родители по въпроси, свързани с детското развитие и училищната готовност, и като лектор и обучител в различни образователни структури.

Брой кредити: 1